Pantun Aurat Wanita

Wednesday, December 30, 2009


Baju nipis nampak bayang
Peha gebu saja ditayang
Lebih baik tak pakai baju senang
Dah tentu boleh tunjuk terang-terang

Baju ketat seluar sendat
Pakai tudung just ikat-ikat
Dari mula memang bukan adat
Disudut agama pun gaya tak berkat

Tudung jarang baju nipis
Pakai sikit boleh nampak ‘garis’
Mata orang terbeliak, kita membengis
Bila kena kutuk, kenapa menangis

Lengan pendek blaus gantung
Jeans ketat melekat dipunggung
Jadi orang Islam ni sebenarnya beruntung
Agama tak suruh berbungkus macam pocong

Apa rasanya, kepala bertudung, kain terbelah
Kalau takat rambut orang kurang ghairah
Lain kalau peha gebu atau ternampak lurah
Mata yang memandang boleh keluar darah

Kebaya ketat, kain terbelah
Ikat tudung macam tak sudah
Nak ikut suruhan agama memang tak mudah
Tapi Islam sebenarnya indah

Tutup aurat bukan suruh berselubung
Sampai tak nampak muka dan hidung
Yang faham tuntutan amat beruntung
Taklah bersungut mulut pun muncung

Dah kalau mula minat nak bertudung
Cubalah sesuaikan apa yang disarung
Kalau masih rasa jiwa tu ‘mendung’
Maknanya nafsu tu belum dapat dibendung

Bertudung itu bukan satu paksaan
Ianya lebih kepada keinsafan
Selalunya nafsu masih dikuasai syaitan
Itu la pasal fesyen pun yang bukan-bukan

Asal menutup aurat itu tuntutan
Kalau dianggap susah, tu sebab bosan
Yang ye nya hati tak berkenan
Tu yang berjela-jela mencipta alasan

Menutup aurat satu syariat
Kepada agama kita taat
Hidup berkat pahala berlipat-lipat
Didunia selamat, di akhirat hebat

(Jangan jadi cam gambar diatas tu ye)

Read more...

Kondom


Seorang lelaki telah pergi ke kedai ubat dengan anak lelakinya yang berumur 8 tahun. Semasa didalam kedai tersebut, mereka telah melalui seksyen yang mempamirkan pelbagai jenis kondom dan berbagi jenis package.

Anak: Ayah apakah benda ini?

Ayah: Owh........ in adalah kondom. Kita lelaki perlu memakainya untuk menghindarkan penyakit terutama ketika melakukan seks bebas atau untuk membuat pelan keluarga.

Anak: Yelah ayah, saya pernah dengar perkara ini semasa pelajaran kesihatan di sekolah.

Si anak sangat tertarik dengan berbagai jenis kondom yang dipamirkan lalu mengambil bungkusan kondom yang menggandungi 3 pek.

Anak: Ayah kenapa kondom ini dipek 3 kotak sekali gus.

Ayah: Owh.... ini untuk budak-budak sekolah menegah. 1 untuk hari Jumaat, 1 untuk hari Sabtu dan 1 untuk hari Ahad.

Anak: Hehehe.... hah yang ne kenapa ada 6 dalam satu pek...untuk siapa ke pulak ayah?

Ayah: Ha yang ne pulak untuk budak-budak universiti.... 2 untuk hari Jumaat, 2 untuk hari Sabtu dan 2 untuk hari Ahad.

Anak: WOW! Ha yang ini ada 12. Yang ni saya tau ayah.... kondom ini untuk orang yang dah kahwin ..... kena pakai hari-hari. Betul tak ayah?

Ayah dengan muka yang kurang bermaya dan bengang menjawab

Ayah: Alah yang ini memang untuk orang dah kahwin tapi...... 1 untuk bulan January, 1 untuk bulan February, 1 untuk bulan March... Tetapi kadang dalam 1 bulan pun tak pakai...................

Read more...

Haji dan Kain Kafannya

Al-kisah ada seorang businessman yang kaya raya bernama

Hj.Teepo. Apa saja nama bisnes atas muka bumi ini, dia ada.

Sayang, kekayaan Hj.Teepo adalah sebahagian besar hasil penipuan

dan putar alamnya dalam bisnes. Sahamnya berpuluh juta, hasil

penipuan. Tanah ribu hektar,pun hasil tipu. Wang

beratus juta juga, tipu punya hasil. Puas isterinya memberikan

kaunseling agar Hj.Teepo berhenti menipu, namun tak

dihiraukannya.

Kerana makan terlalu banyak dan mewah, dinner tiap-tiap malam

(orang belanja of course), exercise tarak, satu hari Hj.Teepo

disahkan oleh doktor

mengidapi penyakit barah dan disahkan akan padam dalam masa

sebulan. Maka teramatlah hiba hati Hj.Teepo nak meninggalkan

dunia ini, tambah pula mengenangkan segala aktivitinya selama

ini.

Maka dipanggillah anak isterinya untuk berwasiat. Kain yang dah

buruk, koyak pun tak apa, buat kain kapan aku. Aku dah banyak

merasa kemewahan di dunia ini. Biarlah kain buruk yang ku bawa

ke akhirat," jelas Hj.Teepo dengan genangan air mata. "Kenapa

begitu bang?" tanya isterinya"Saja aku nak merasa pakai kain

buruk pula," jawabnya lagi. Isterinya terdiam,tapi hatinya

berbisik, "Syukurlah, walau dah agak terlambat, ada juga

kesedaran dan keinsafan dihati suamiku."


Maka tempoh sebulan cuma tinggal 24 jam lagi. Dengan wajah

sugul, Hj.Teepo berbaring di kamarnya. Kain putih yang dah lusuh

dan terkoyak sana sini telah siap disediakan. Untuk terakhir

kali, si isteri menghampiri Hj.Teepo.


"Bang", bisiknya perlahan. "Buat kali terakhir sebelum abang

meninggalkan kami, berilah tahu kenapa abang nak dikapankan

dengan kain yang dah buruk.

Sedih saya melihat keadaan kain itu bang. Apakah abang telah

insaf dan bertaubat dengan perbuatan abang selama ini?"

Hj.Teepo merenung isterinya lama-lama dan bersuara, "Baiklah,

mari rapat kepadaku" isteri HjTeepo terus menghampiri suaminya.

Dengan nada yang sedih Hj.Teepo bersuara, "Yang, you pun tahu,

terlalu banyak dosa yang I lakukan selama ini. Berapa ramai

orang yang dah I kelentong. Jadi cukuplah kemewahan yang I

rasakan. Biarlah I dikebumikan dengan kain buruk saja." Isterinya

masih ragu-ragu. "Apakah abang fikir dosa-dosa abang boleh

diampunkan dengan berkain kapan yang buruk begitu?" tanyanya

lagi.

"Bukan begitu Yang. Kalaulah abang pakai kain kapan yang

buruk, nanti Malaikat Mungkar dan Nakir fikir abang dah lama

mati. Mereka juga akan fikir abang dah kena soal. Taklah nanti

mereka soal abang lagi. Jadi selamatlah abang...."

Read more...

Robot Pembohong

Wednesday, December 16, 2009

Samad adalah seorang profesor terulung, dia berhasil mencipta robot yang boleh mengesan pembohongan, dia membuat robot itu sehinggakan ketika mendengar pembohongan, robot tersebut akan terus menampar si pembohong itu…

Samad dengan bangganya membawa robot itu ke ruang tamu dan menunggu anak lelakinya pulang. Tapi anaknya tidak kunjung pulang. Sehingga pagi barulah anaknya pulang.

“Kamu dari mana?” tanya Samad.
“Ada pelajaran tambahan ayah”, jawab anaknya.
*PLANG* Robot tersebut menampar anaknya.
“Nak,ini adalah robot ciptaan ayah, dia akan menampar sesiapa yang berbohong! Sekarang katakan dengan jujur, kenapa kamu pulang lewat??!"

“Maaf ayah… saya baru habis menonton movie di rumah kawan…”.
“Cerita apa?
“Cerita Papadom ayah”.
*PLANG*
“Katakan dengan jujur cerita apa?!”
“Maaf ayah… saya tengok cerita lucah”.

Mendengarkan itu marahlah Samad.

“Kamu nie… kecil-kecil dah nakal… kamu nak jadi apa bila besar nanti?! Malukan ayah saja perbuatan kamu nie. Masa ayah kecil dulu , ayah tak pernah pun buat macam nie."

*PLANG* Samad ditampar oleh robotnya.
Suasana hening untuk beberapa ketika…
Isteri Samad kemudian masuk ke ruang tamu dan langsung berkata…

“Huh, sama saja kelakuannya, ke mana akan tumpahnya kuah kalau tak ke nasi? Bagaimana pun sememangnya dia anak awak…”

*PLANG*
Robot menampar isteri Samad sebelum isterinya sempat menyelesaikan kata-katanya…

dan semua terdiam…

Kredit to skycrewz

Read more...

Lawak lawak lawak!!!! 2 singgit 2 singgit!!!

Friday, October 30, 2009


Alahai Mak Cik………

Suatu hari..seorang Makcik menyewakan salah satu biliknya
untuk seorang pemuda penyelidik nak buat kajian kat kampungnyer..
Penyelidik yang dah bersetuju tu pun menyewa la..
Malam tu..
Time penyelidik tu nak mandi..maklum ler bilik air kampung..
Dah tu dia tu..hensem lagi..muda lagi..
Makcik tu pun “semacam” ler..dia pun nak pi ngendap si anak muda nie mandi….
Makcik nie kantoi sekali..oleh pemuda tu..
Kali keduanya pun kantoi..nak ngendap nie..
Kali ketiganya..pemuda tu naik bengang dan bagi warning..
” Kalau makcik ngendap saya sekali lagi…saya rogol makcik!!!”
Kemudian..makcik tu keluarkan jari kelingking dan berkata…

” JANJI TAU..!!”
======================================

Burung Spesel

Pada suatu hari sorang suami baru pulang dari Brazil , membawa burung kakak tua yang sangatlah spesel..
Si isteri bertanya..pada si suami..
” Abang..buat aper beli burung tu..?! Kan mahal tu..!”
Suami menjawab..
” Ala takper..burung ni spesel..tengok nie..”
Suaminya mengangkat tangan kanan dan memetik jarinya…burung itu terus menyanyi lagu POP..
Si isteri sangat suka..dan menyuruh suaminya mengangkat tangan kiri plak..
Si suami..berbuat demikian dan memetik jarinya.. dan burung itu terus menyanyi lagu ROCK pula..
Si isteri pun suka dan bertanya..
” Abang, kalau kita angkat kedua-dua tangan plak camner..?”
Suaminya menjawab..” Awak cuba la buat..”
Si isteri mengangkat kedua2 tangannya dan memetik jarinya..lalu..burung itu pun berkata…

” SATU SATU LAH, BODOH..!!! ”
=========================================

mengandung anak gajah??????

Seorang lelaki yang badannya gendut naik kereta
api. Penumpang sangat penuh maka lelaki itu
terpaksa berdiri. Dia merasa ada yang
menyenggolnya lalu lelaki itupun melihat
kebelakang. Ada seorang ibu hamil yang juga
sedang berdiri. Melihat wanita hamil itu maka
lelaki bertanya pada wanita itu :

Lelaki: Hi… kakak hamil ya ?
Ibu hamil : Iya udah tahu tanya lagi (kata wanita
dengan nada kesal)

Lelaki: Isinya orang ya, kak ?
Ibu hamil : Iya (dengan nada kesal, lalu
bertanya)Encik hamil juga ya?

Lelaki: Iya (Sambil ketawa)
Ibu hamil : (Karena merasa jawaban lelaki itu
tidak sopan dia melanjutkan pertanyaannya) Isinya
orang ya?

Lelaki: Bukan, isinya anak gajah (sambil ketawa lagi).
Ibu hamil : (terkejut, lalu ketawa)

Lelaki: Laa… kenapa ketawa? (dengan bingungnya)
Ibu hamil : Oh isinya anak gajah, ya… patutlah
belalainya keluar( sambil menunjuk seluar lelaki
yang lupa dikancing)

Lelaki:???????????
=========================================

Skandal Doktor

Seorang lelaki yang kebetulan seorang doktor muda, merasa tidak selesa dengan apa yang telah berlaku.
Ia pulang ke rumah dengan wajah muram.
Setibanya di rumah, ia merebahkan diri di katil dan fikirannya mula melayang
Lalu ia mendengar suara dalam kepalanya berkata,
“Sudahlah, tidak usah difikirkan. Skandal doktor membuat hubungan intim
dengan pesakit terjadi di mana-mana.
Jadi kamu tidak perlu merasa bimbang.”
Doktor tersebut cuba untuk setuju, tapi apa yang telah terjadi pagi
itu terbayang kembali dan perasaan tidak selesa muncul lagi.
Ia membalikkan badan dan mendengar lagi suara dalam kepalanya,
“Tak perlu bimbang,orang sudah mula biasa dengan skandal hubungan seksual
antara doktor dan pesakitnya.”
Lelaki itu mulai tenang dan perasaannya beransur-ansur pulih…
Tiba-tiba suara lain dalam kepalanya berkata,
“Tapi masalahnya kamu kan doktor haiwan”
=========================================

Taukei!

Sorang taukeh kedai restoren sedang mengira pinggan mangkuk di kedainya…

- 13 mangkuk pecah

- 5 mangkuk retak

- 2 mangkuk hilang

DAN….

- 1 mangkuk hayun sedang baca entri ini.

hahahaha. Jangan marah ye...

Read more...

MU sux!!!!

Monday, October 26, 2009

people said picture worth a thousand word......i won't believe it until i saw this picture......



hahaha....great job Liverpool lad....

Read more...

Reader digest best jokes

Saturday, October 17, 2009


A foreign tourist hired a guide to take him around Delhi and Agra. At the
Red Fort at Delhi, he admired the architecture and asked how many years it
took to build.
“Twenty years,” replied the guide.
‘You Indians are a lazy lot,” the tourist said. “In my country, this could have
been built in five.’
At Agra he admired the Taj’s beauty and asked how many years it took to
build.
‘Only ten years,’ said the guide.
The tourist retorted: ‘You Indians are slow! We can construct such buildings
in two-and-a-half.’
In this fashion the tourist claimed that every building he admired could have
been built in his country in quarter the time. Finally, when they reached the
Qutab Minar, and the tourist asked what it was, the guide replied: ‘I don’t
know. It wasn’t there yesterday evening.

---------------------------------

Overheard at the veterinarian’s: ‘I had my cat neutered. He’s still out all
night with the other cats, but now he’s a consultant.’

---------------------------------

When an efficient secretary asked her boss for a raise in her salary, he
turned her down, saying: ‘Your salary is already higher than that of the
secretary at the next desk. And she has five children.’
‘Excuse me,’ the efficient woman replied, ‘I thought we got paid for what we
produce here—not for what we produce at home in our own time.’

---------------------------------

Husband and wife were in the midst of a violent quarrel, and hubby was
losing his temper. ‘Be careful,’ he said to his wife. ‘You’ll bring out the beast
in me.’
‘So what?’ his wife shot back. ‘Who’s afraid of a mouse?’

--------------------------------

Aman was driving well above the speed limit when a police car suddenly
emerged from behind, sirens blaring. Thinking he’d outpace the cop, the
man pushed his accelerator to the floor. His car’s speed rose to sixty, then
seventy, eighty, and ninety. Finally, the man thought, what the heck, and
pulled over, ready to receive a speeding ticket.
The police officer got out, leaned over the man and said: ‘Listen, Mister, I
have had a really lousy day, and I just want to go home. Give me a good
excuse and I’ll let you go.’
The man thought for a moment and said: ‘Three weeks ago my wife ran off
with a police officer. When I saw your car in my mirror, I thought you were
that officer and were trying to give her back to me.’
No ticket.

-------------------------------

A not-too-bright candidate for the police force failed in the written
examination. Since he was the Chief’s nephew, the examiner decided to go
easy on him with the oral test.
“Who shot Abraham Lincoln?”, asked the examiner.
The candidate pondered for a moment and then asked if he could have
sometime to come up with the answer. The examiner told him to come back
the next morning.
When the would-be recruit went home, his wife asked, “Well, how did it go?
Did you get the job?”.
“I think so,” he replied. “They have already got me working on a case”.

Read more...

Cyanide and Happiness

Wednesday, October 7, 2009







Read more...

hell for you!!!

Thursday, October 1, 2009

Two non muslim men were on a plane on a business trip when a Muslim couple boarded
the plane and were seated right in front of them. The two men, eager to
have some fun, started talking loudly. "My boss is sending me to Saudi
Arabia", the one said, "But I don't want to go...too many Muslims
there!"

The Muslim couple noticeably heard and grew uncomfortable. The other guy
laughed, "Oh, yeah, my boss wanted to send me to Pakistan but I
refused...WAY too many Muslims!" Smiling, the first man said, "One time
I was in Iran but I HATED the fact that there were so many Muslims!"
The couple fidgeted.

The other guy responded, "Oh, yeah...you can't go ANYWHERE to get away
from them...the last time I was in FRANCE I ran into a bunch of them
too!"
The first guy was laughing hysterically as he added, "That is why you'll
never see me in Indonesia... WAY too many Muslims!"

At this, the Muslim man turned around and responded politely, "Why don't
you go to Hell?", he asked, "I heard there's NO Muslim THERE!"

Read more...

Death and Citibank???


It's all about money for CitiBank Credit Cards when you die... ... This is too funny! It takes all kinds to make the world go round. Be sure and cancel your credit cards before you die. This is easy to see happening, customer service being what it is... .

My Aunt died this past January. Citibank billed her for February and March for their monthly service charge on her credit card, and then added late fees and interest on the monthly charge... the balance had been $0.00... Now it was somewhere around $60.00. I placed the following phone call to CitiBank:

Me: 'I am calling to tell you that she died in January.'

CitiBank: 'The account was never closed and the late fees and charges still apply.'

Me: 'Maybe, you should turn it over to collections'

CitiBank: 'Since it is 2 months past due, it already has been.'

Me: 'So, what will they do when they find out she is dead?'

CitiBank: 'Either report her account to the frauds division, or report her to the credit bureau maybe both!'

Me: 'Do you think God will be mad at her?'

CitiBank:'... excuse me... ?'

Me: 'Did you just get what I was telling you... the part about her being dead?'

CitiBank: 'Sir, you'll have to speak to my supervisor!'
(Supervisor gets on the phone)

Me: 'I'm calling to tell you, she died in January.'

CitiBank: 'The account was never closed and the late fees and charges still apply.'

Me: 'You mean you want to collect from her estate?'

CitiBank: '... ..(stammer)' '... . Are you her lawyer?'

Me: 'No, I'm her great nephew.' (Lawyer info given... )

CitiBank: 'Could you fax us a certificate of death?'

Me: 'Sure.'

(Fax number is given)

(After they get the fax.)

CitiBank: 'Our system just isn't setup for death'

Me: 'Oh... '

CitiBank: 'I don't know what more I can do to help..'

Me: 'Well... if you figure it out, great! If not, you could just keep billing her... I suppose... Don't really think she will care... .'

CitiBank: 'Well... the late fees and charges do still apply.'

Me: 'Would you like her new billing address?'
CitiBank: 'That might help.'

Me: 'Nilai Memorial Park Cemetery ( North South Highway and plot number given.)

CitiBank: 'Sir, that's a cemetery!'

Me: 'What do you do with dead people on your planet?'

Read more...

Mr Samy and driver

Samy Vellu and his driver, Muniandy, were cruising along a Sungai Siput country road one evening when an old cow loomed in front of the car.

Muniandy tried to avoid it but couldn't - the old cow was killed. Samy Vellu told Muniandy to go up to the farmhouse and explain to the owners what happened.

About an hour later, Muniandy staggered back to the car with his clothes in disarray. He was holding a bottle of expensive wine in one hand, an expensive Cuban cigar in the other and was smiling happily, smeared with lipstick.

"What happened?" asked Samy Vellu.

"Well," Muniandy replied, "the farmer gave me the wine, his wife gave me the cigar, and their beautiful twin daughters were so happy they kept kissing me!"

"My God, what did you tell them?" asked Samy Vellu.

Muniandy replied: "I'm Samy Vellu's driver, and I just killed the old cow."

Read more...

Men, Women And PMS ...

Sunday, September 13, 2009


For all its worth, Men and women are very different. One lot shaves the face, the other lot shaves legs. One lot likes the toilet seat up, the other (for some twisted reason) insist they want it down. One lot suffers PMS and the other faces the wrath. PMS makes even the most friendly of women grow two horns, a tail and acquire a new broom to fly on. These are the days of the month when all a man has to do is open his mouth and he will face hell equal to looking himself in a room full of enthusiastic suicide bombers!

To avoid death OR WORSE these are the rules of engagement for men during PMS.

1) DONT talk to her unless she talked to you. All your answers should start with the word honey.

2) DONT change the TV channel if she is infront of it. It doesn't matter if she is asleep infront of it.

3) DONT ask what's for dinner otherwise it will be your ass for dinner. And no matter what she made, ITS GREAT. It doesn't matter whether it was salt-less pumpkin soup. ITS GREAT!

4) DONT mention PMS at all even by mistake. If you do, you will know why people say it means Psychotic Mood Shift, Pissy Mood Syndrome or Potential Murder Suspect.

5) DONT ask her what she is so worked up about. Trust me, you liked her better the way she was before you said that.

6) YOU are on her side NO MATTER HOW STUPID her argument is. If she tells the waiter the pizza is too round, as far as you are concerned, ITS TOO DAMN ROUND.

7) DONT answer phone calls from any woman unless its your mother and even then, talk to her on loudspeaker. And to be safe, start every sentence with Mother.

8) YOUR DAY WAS GREAT! It doesn't matter if your boss stood on your desk and peed on your head and then invited fellow employees to do the same. YOUR DAY WAS GREAT!

9) UNLESS SHE KISSES YOU, and you are VERY SURE she started it ... and you can feel her tongue in your mouth, DONT TRY TO KISS HER! AND DONT TOUCH ANYTHING ELSE!

10) If you think she is faking PMS, you are signing a death wish. She can fake PMS coz she gets it. You never get so how do you know when she is faking and when she aint? If she says she has PMS, SHE HAS PMS!

And am sure with these few things, you will be safer than most people. Note that I said safer, NOT SAFE. YOU AINT SAFE UNTIL ITS OVER. Try anything else and you will know they called it PMS because mad cow disease was taken.

Read more...

Turn back your car odometer

Thursday, September 10, 2009

A blonde made several attempts to sell her old car. She was having a lot of problems finding a buyer because the car had 340,000 miles on it. She discussed her problem with a brunette that she worked with at a bar.

The brunette suggested, "There may be a chance to sell that car easier, but it's not going to be legal."

"That doesn't matter at all," replied the blonde. "All that matters it that I am able to sell this car."

"Alright," replied the brunette. In a quiet voice, she told the blonde: "Here is the address of a friend of mine. He owns a car repair shop around here. Tell him I sent you, and he will turn the counter back on your car to 40,000 miles. Then it shouldn't be a problem to sell your car."

The following weekend, the blonde took a trip to the mechanic on the brunette's advice.

About one month after that, the brunette saw the blonde and asked, "Did you sell your car?"

"No!" replied the blonde. "Why should I? It only has 40,000 miles on it."

Read more...

A drunk orders himself a beer

Thursday, August 27, 2009

A man walks into the front door of a bar. He is obviously drunk. he staggers up to the bar, seats himself on a stool, and with a belch, asks the bartender for a drink.

The bartender politely informs the man that it appears that he has already had plenty to drink--he could not be served additional liquor at this bar but could get a cab called for him.

The drunk is briefly surprised then softly scoffs, grumbles, climbs down off the bar stool, and staggers out the front door.

A few minutes later, the same drunk stumbles in the side door of the bar. He wobbles up to the bar and hollers for a drink. The bartender comes over, and still politely--but more firmly refuses service to the man due to his inebriation. Again, the bartender offers to call a cab for him.

The drunk looks at the bartender for a moment angrily, curses, and shows himself out the side door, all the while grumbling and shaking his head.

A few minutes later, the same drunk bursts in through the back door of the bar. He plops himself up on a bar stool, gathers his wits, and belligerently orders a drink.

The bartender comes over and emphatically reminds the man that he is clearly drunk, will be served no drinks, and either a cab or the police will be called immediately.

The surprised drunk looks at the bartender and in hopeless anguish, cries "Man! How many bars do you work at?"

Read more...

mommy!!! mommy!!!!

Thursday, August 20, 2009


Mommy, Mommy! What happened to all that dog food Fido wouldn't eat?

Shut up and eat your meat loaf.


Mommy, Mommy! When are we going to have Aunt Edna for dinner?

Shut up, we haven't even finished your Grandmother yet.


Mommy, Mommy! I hate my sister's guts.

Shut up and eat what's put in front of you.


Mommy, Mommy! What is a delinquent child?

Shut up, light your cigarette, drink your whiskey and deal those cards.


Mommy, Mommy! What is a delinquent child?

Shut up and pass me the crowbar.

Read more...

Dumb blonde!!!!

Wednesday, August 19, 2009


I Want to Buy That

A blonde goes into a nearby store and asks a clerk if she can buy the TV in the corner.

The clerk looks at her and says that he doesn't serve blondes, so she goes back home and dyes her hair black.

The next day she returns to the store and asks the same thing, and again, the clerk said he doesn't serve blondes.

Frustrated, the blonde goes home and dyes her hair yet again, to a shade of red.

Sure that a clerk would sell her the TV this time, she returns and asks a different clerk this time.

To her astonishment, this clerk also says that she doesn't serve blondes.

The blonde asks the clerk, "How in the world do you know I am a blonde?"

The clerk looks at her disgustedly and says,"That's not a TV -- it's a microwave!"

Blonde Car Accident


One day, while a blonde was out driving her car, she ran into a truck.

The truck's driver made her pull over into a parking lot and get out of the car.

He took a piece of chalk and drew a circle on the pavement. He told her to stand in the middle and not leave the circle.

Furious, he went over to her car and slashed the tires.

The blonde started laughing.

This made the man angrier so he smashed her windshield.

This time the blonde laughed even harder.

Livid, the man broke all her windows and keyed her car.

The blonde is now laughing hysterically, so the truck driver asks her what's so funny.

The blonde giggles and replies, "When you weren't looking, I stepped out of the circle three times!"

Read more...

kisah sebatang...

Tuesday, August 18, 2009

kredit to Ala-mak

Read more...

kena charge

Thursday, August 13, 2009

Seorang lelaki membawa kekasihnya pergi berjalan-jalan jauh dari bandar dan tiba-tiba lelaki itu memberhentikan kereta nya disuatu tempat yang sunyi...

Lelaki itu memandang kekasihnya dengan pandangan yang mengoda...Tiba-tiba kekasihnya bersuara. "Sayang, sebenarnya I sepatutnya bagitau u awal2..I sebenarnya pelacur..so kalau u nak...u kene bayar..sekali RM50"..

Lelaki itu merenung kekasih nya yang seksi itu..lalu tanpa bicara menghulurkan RM50 kepada kekasihnya itu..Lalu mereka pun melakukannya...

Setelah selesai...Lelaki tersebut hanya menghisap rokok dan merenung ke luar tingkap kereta..Setelah beberapa ketika..Kekasihnya bersuara "Sayang...takkan kita nak lepak sini je..jom la kita balik ke bandar.."..Lalu lelaki itu pun menjawab.."Sebenarnya dah lama I nak gtau u awal2 yang I ni driver teksi...kalau u nak balik..u kena bayar i RM60.."..

Read more...

Dua Puluh Sen

Friday, August 7, 2009


Tersebut alkisahnyer..... adalah di sebuah kampung... namenyer kampung Hulu. Pak Imam nyer memang hari hari setaip masuk waktu p masjid, masuk waktu pi masjid. Ade lah satu hari ni, time tu masuk ler waktu zuhur, tok imam ni pun p la amik basikal die nak mengayuh p masjid kpg hulu, on the way die nak p masjid tu, lalu ler die kat satu umah tu, tiba2 die ternampak seorang budak dalam lingkungan 5 tahun tak pakai seluar ngan sedang berlari2 kat depan halaman umah. Tok imam tu apa lagi, panggil ler budak tu.

Tok Imam: budak, mai sini sat. Budak: ye tok imam, naper ni? Tok Imam: hang ni tak pakai sluar psai apo? Budak: mak tak bg. Tok imam tu pun mengelengkan kepala lalu memberi wang kepada budaktu tadi. Tok imam: hang p bag kat mak ni 10 ringgit, suruh p beli seluar. budak tu pun dgn happy nyer pun p la panggil mak dier dan mencerita segalanyer.

Mak budak tu pun td merasa terharu. Die pun berfikir lah... kebesokkan harinyer...time nak masuk waktu zuhur, tok imam ni pun nak gi masjid. lalu lah kat depan umah yg smalam. tiba2 die ternampak lagi seorang budak pompuan dalam umur lingkungan 12 tahun tak pakai seluar sedang berlari2 kat depan umah. pak imam pun mengeleng kepala nyer lalu memanggil budak popuan itu td

Tok imam: awat tak pakai seluar? budak pompuan: mak tak bagi. Tok imam: tak cukup kot duit bg smalam, tak per la...hang amik duit ni 20 ringgit ni p bg kat mak sruh beli seluar.

ape lagi, budak pompuan tu happy nyer, pastu bgtau la kat mak dier.... emak dier berfikirlah lagi..."klo budakkecik 5 tahun bg 10, 12 tahun 20 ringgit... klo umur lagi tue, lagi byk ler.... " kebesokkan hari nyer... tok imam pun lalu lah kat depan umah tu seperti biase. tiba2,tok imam ternampak mak budak tu tak pakai seluar sedang berlati2 kat depan umah. tok imam aper lagi.... gelang ngan terhangguk terus.die pun panggil la mak budak itu.

Tok imam: awat hang tak seluar? mak budak itu pun malu2 tersipu2 tak tau nak jwb...sbb die fikir nak duit lebih dari tok imam.... pas tu tok imam pun menyeluk saku nyer nk bagi duit... Tok Imam: nah! amik dua posen ni, p beli gillete(Mate pencukur),cukuq bulu lebat tu.... hahahhahhahahhahha.............

Read more...

Telaga kecik

Pada satu hari di tahun 60an ada satu perkampungan di Utara Malaya. Kampung ni tak dak bekalan karen dan ayaq. Kat kampung tu tinggailah satu keluarga yg miskin, Awang, dan mak dia, Cik Kiah. Menyedari depa ni miskin Cik Kiah selalu memotivasi anak dia supaya belajaq betui-betui utk masa depan yang lebih vogue dan anggun. Apabila menyedari kemiskinan yang ada dan berkat usaha dan kesabaran, Awang telah berjaya didalam pelajaran.

Dengan kelulusan yg ada, Awang telah berjaya dapat keja dengan gomen tapi masalah dia tempat keja dia tu kat Penang. Sayu gak hati dia nak tinggai Cik Kiah sorang sorang. yalah takut gak nanti org tackel mak dia..sapa susah ? dia gak nanti yg susah tak pasai pasai dapat bapak tiri... "Mak, bolehkah Cek pi keja kat Penang tu ?" kata Awang. "Cek risaulah kat mak" sampuknya lagi. "La, kalau kat mak hang nak risau tak payah la, mak tau la nak jaga diri mak. Kalau setakat makan pakai tu bukan mak tak tau nak buat, hang pi lah, utk masa depan hang gak," balas maknya. "Lagipun bukan senang o nak dapat keja dengan gomen, hang carilah satu kampung mana dapat, hang ni kira campian oo" kata maknya bangga. " T. Q mak, Awang janji takkan lupakan mak, kalau free free tu Awang akan bawak mak pi sana" kata Awang janji kat mak dia. Maka dengan perasan sedih Awang pun berangkatlah ke Penang.

Di sana gomen dah sediakan tempat tinggai (kuarters) utk dia. Berbeza dengan keadaan di kampung dia, segala infrastruktur yang lengkap memang terdapat kat kuartes dia duduk tu. "Wah selesanya" kata Awang. "Aku musti bawak mak aku mai sini tunjuk sikit kesofisikated tempat ni" bisik Awang. Setelah sebulan di perantauan, Awang pun baliklah ke kampung dia. Balik bercuti la tu. Sampai saja di rumah, mak dia melompat lompat tengok anak dia dengan dressing yang agak moden dan bergaya over (culture shock la ni). Kerinduan Awang dengan mak dia pun terubat setelah depa berjumpak. "Mak, siok la dok kat Penang, macam-macam ada. Mak tau dak kat sana kan ada ayaq dalam besi dan paling canggih ada api dalam kaca" kata Awang mengklentong mak dia. "Apa dia? ayaq dalam besi, api dalam kaca ? Awang oi hang bawak la mak pi tengok teringin sangat mak nak tengok benda-benda takjub macam tu" kata mak dia tergedik-gedik dan sugguh-sungguh.

Maka esoknya berangkatlah Cik Kiah dan Awang ke Penang. Seronoknya Cik Kiah tak terkata maklumlah tak pernah ke Penang sebelum ni. Dalam perjalanan macam macam yang ditanya oleh Cik Kiah kat Awang. Sampai temonyeh-monyeh Awang jawab pertanyaan mak dia ni. Sesampai kat rumah tercanggak-cangak Cik Kiah bila dok dalam rumah Awang, ada radio, ada kusyen dll. Woih memang seperti yang pernah di cerita oleh Awang, memang canggih, tak pernah segala kecanggihan tu ada kat kampung depa. Proudla.. Cik Kiah dengan semua benda-benda tu. "Balik nanti bolehlah aku habaq kat semua org kampung" bisiknya. "Eh Awang hang kata nak tunjuk kat mak ayaq dalam besi, api dalam kaca, mana dia ?" bentak Cik Kiah yang sekali lagi tergedik-gedik. " "Ni ha dia api dalam kaca tu" sambil menekan suis lampu dan lampu kalimantang dalam rumah tu pun menyalalah. "Eh baik-baik satni meletup pulak kaca tu" kata Cik Kiah dengan nada yang takut-takut tapi terpesona. "Eh dak aih mana boleh meletup, api ni memang depa design dok dalam kaca, la ni mak tak payah susah-susah pasang pelita bila malam" kata Awang meyakinkan mak dia. Oh kini tanda tanya Cik Kiah ttg api dalam kaca sudah terjawab. "Memang aku nak canang satu kampung nanti dengan penemuan benda ni" kata Cik Kiah dalam hati sambil membayangkan muka jirannya Piah, Timah, Senah dll yang pasti akan terpegun den terkezutt nanti.

"Awang oi... tu baru api dalam kaca, ayaq dalam besi mana pulak ?" kata Cik Kiah tak sabaq sabaq. "Tu ha, ayaq dalam besi tu" tunjuk Awang kepada satu kepala paip dalam toilet rumah dia. "Oh ayaq dok dalam besi ni, jadi takyah la mak susah susah cedok ayaq kat telaga noo ??" kata Cik Kiah semakin bangga. Bertambah lagilah modai nak klentong jiran jiran kampung dia nanti. "Eh mak, Cek lapaq la, la ni Cek nak pi kedai sat beli makanan, mak dok sat, sat ni cek balik la", kata Awang. "Tak pa la, pi lah, mak pun nak sembahyang ni" jawab Cik Kiah. Setengah jam kemudian baliklah Awang dengan bekalan makanan. Masuk aja dalam rumah di tengoknya mak dia sedang relex aja. "Ha, mak dah sembahyang ka ?" tanya Awang. "Dah" jawab Cik Kiah. "Ni nak tanya hang satu benda ni, awat telaga kat rumah hang ni kecik sangat? tadi payah betui mak ambik ayaq sembahyang tau ?" tanya Cik Kiah lagi. "Telaga? mana ada telaga dalam rumah macam ni? kat kampung kita ada la" tanya Awang. "Ni apa dia ? bukan ka tu telaga kecik ? cuba hang pebesaq sikit telaga tu taklah payahla mak ka, hang ka, nak ambik ayaq nanti" kata Cik Kiah sambil menunjuk kearah mangkuk tandas dalam toilet rumah Awang. La Usurpadora... Awang seakan akan terpengsan bila mendengar penerangan mak dia. Rupanya dia lupa ajaq mak dia ayaq dalam besi tu kena pulas kepala paip tu dulu taklah mak dia cedok ayaq dalam "telaga kecik tu" uwaaaaaaa. Demikian adanya.


Rahsia Menangkap Ikan
Ada seorang nelayan yang selalu dapat banyak ikan bila dia ke laut...so crew TV3 interview dia untuk rahsia dia tangkap ikan.Crew TV3 : "Apa rahsia pakcik tangkap ikan?"Nelayan : "Pakcik tenguk cara isteri Pakcik tidur bila pakcik bangun pagi. Kalau dia mengereng ke kiri, pakcik tebar jala kiri. Kalau dia mengereng ke kanan pakcik tebar ke kanan."CrewTV3 : "Kalau isteri pakcik tidur terlentang?"Nelayan : "Rezeki depan mata, pakcik tak turun kelaut pagi tu..."
zack_serabai is offline Add Infraction for zack_serabai Report Post Reply With Quote

Read more...

Bengang Beb..

Thursday, July 23, 2009

Seorang pemuda bercer ita kpd temannya, "Bengang betul aku!"
"Hah? kenapa Man?" tanya temannya.
"Semalem aku berkenalan dengan awek cun di cafe, terus kita orang ke
rumahnya,
dia yg ajak aku, pas tu kitorang sama2 buka baju, Tengah best, tau-tau suami
dia datang.
Terkejut besor aku, terus aku melompat ke jendela bilik sambil berpaut di
bawah
jendela dengan jari aku!"
"Wah, betul ko" sahut temannya.
"Ya, tapi itu belum apa-apa" sahut pemuda itu.

Kemudian suaminya masuk bilik menegur isterinya, dia cakap "Wah..kebetulan
sayang
dah telanjang, sebentar abang kencing dulu". Pas tu tau tak, si suami
hampeh itu kencing terus di jendela, mengena kepala aku"

"Hah!" Temannya geleng2kan kepala.. "Patut la ko bengang gila"
"Ya, tapi bukan itu yang buat aku bengang"

"Selepas tu, aku dengar mereka bermesra-mesraan. Jari aku dah lenguh..
Setelah mereka
selesai, suaminya membuang kondomnya keluar jendela, tau tak jatuh
dimana? Di kepala aku!"

"Wah! Dasyatnya, kalau aku memang aku bengang!" kata temannya
"Sebentar. Aku belum selesai, yang buatkan aku lebih bengang lagi, suaminya
mau buang air. rupa-rupanya toilet rosak. Jadi dia mengcangkung di
pinggir jendela, terus jatuh diatas kepala aku!"

"Wah..wah, p as ti lengkap dah penderitaan ko" sahut temannya.
"Ye...ye...tapi ko tau tak, yang paling buat aku BENGANG... BENGAAANG...
BENGAAAAANG gile? Bila aku tengok ke bawah rupa-rupanya kaki aku jaraknya
cuma 10cm dari tanah.....

Read more...

mari berbalas pantun

Sunday, July 12, 2009

Ya...berjumpa kita lagi dalam rancangan berbalas pantun.ok kali ini 2 lagi sekolah akan bertanding utk menunjukkan power masing2.

Tanpa berlengah lagi,saya memperkenalkan kumpulan yg berada di kanan saya iaitu dari sekolah SKTFB(sekolah kanak2 tak faham bahasa dan di sebelah kiri saya pula dari SKTFS(sekolah kanak2 tak faham soalan).Tepuk tangaaaaaannn!!!

ok round pertama,SKTFS akan menjual pantunnya kepada SKTFB.Silakan peserta pertama.

peserta pertama SKTFS:"Dengar ye...
kura-kura dalam perahu
pisang emas di bawa belayar
bolehkah saya ingin tahu
kenapa kura2 dalam perahu?

Jawapan dari peserta SKTFB:"dengar ye jawapan saya....Sudah gaharu cendana pula
Masak pisang di atas peti
Dengarlah ini jawapan saya
Perahu itu sapa yg beli?

ye...itu dia jawapan yg sungguh tepat dari peserta pertama kita.peserta kedua boleh jual pantunnya

peserta kedua SKTFS:Gunung daik bercabang tiga
Buah cempedak di luar pagar
Pada tuan saya ingin bertanya
Kenapa gunung daik bercabang tiga?

Jawapan dari SKTFB:"Buai lajulah laju
Sampai pohon sena
meh ler dengar jawapanku
rumah awak ada buah cempedak ke?

nampaknya jawapan makin memberansangkan dari peserta2 tak faham bahasa.Berikan tepukan gemuruh.ok peserta terakhir boleh menjual pantunnya.

peserta ketiga SKTFS:"ambil galah tolong jolokkan
paku dulang paku serpih
saya di sini inginkan jawapan
kenapa dulang ada paku?

jawapan dari peserta SKTFB:"KAlau ada jarum yg patah
jangan di simpan dalam peti
kenapa awak nak ambil galah
semua pokok belum berbuah lagi!

ye...itu dia peserta hebat kita.Ok round pertama sudah habis.Masuklah round kedua iaitu round terakhir.Kali ini peserta dari SKTFB menjual pantunnya

peserta pertama SKTFB:"Burung terkukur hinggap di pokok
burung merpati hinggap di kepala
kepada saudara saya ingin bertanya
kat rumah awak ada bela burung tak?

Jawapan dari peserta SKTFS:"anak kucing mengiau manja
mengiau manja tandanya lapar
Dengarlah ini jawapan dari saya
semalam saya baru beli selipar

ye..begitulah jawapan yg diberikan.nampaknya permainan semakin sengit.Ok tiba giliran peserta kedua

Peserta kedua SKTFB:"Air tenang jangan tak disangka
Ada naga duduk berendam
saya ni teringinlah nak tahu
nenek awak sapa nama?

jawapan peserta SKTFS:"duduk menyimpuh si ibu tua
menunggu anak tak pulang2
kepada saudara yg tlh bertanya
saya tak suka kucing belang

tepuk tangan!tepuk tangan...ok giliran perserta terakhir menjual pantunnya

peserta ketiga SKTFB:"anak pak kadak rajin membaca
anak pak kaduk rajin berdengkur
dengarlah ini saya punya soalan
lauk apa jadi kesukaan awak?

jawapan peserta SKTFS:"sila dengar...Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Saya beri jawapan pada awak
Saya tak suka tengok cerita hindustan

ye..begitulah tadi acara berbalas pantun dari 2 buah sekolah yg sebenarnya tak diundang.
Baiklah keputusan sudah ada di tangan saya.Maka dgn ini pemenang acara berbalas pantun peringkat sekolah pondok telah dimenangi oleh....

eh saya ke?..haah lah saya menang...yeeeeh.....ye pemenangnya adalah saya sebabgai pengacara terbaik acara berpantun yeehhh....ambil hadiah sendiri!

Read more...

salah zip

Seorang perempuan berpotongan seksi dan cantik memakai skirt ketat separas lutut dan sehelai blouse lengan panjang sedang berdiri di sebuah perhentian bas. Ketika itu ramai orang sedang memenuhi pondok tersebut.

Apabila bas datang, perempuan tersebut mengalami kesukaran untuk memanjat tangga bas dek kerana skirtnya yang ketat tersebut.

Setelah berfikir seketika akhirnya dia mengambil keputusan untuk membuka sedikit zip skirtnya, namun masih gagal dan dia menurunkan sedikit lagi zip tetapi masih sukar, akhirnya dia terus membuka keseluruhan zip skirtnya kerana tiada apa yang perlu dibimbangkan sebab bajunya dimasukkan kedalam skirt... namun dia masih juga gagal memanjat tangga bas, sedangkan ramai orang sedang beratur dibelakangnya.

Perempuan tersebut telah habis akal, sedang dia berfikir tiba-tiba dia terasa ada tangan menolak punggungnya menaiki tangga bas, dia menoleh dan didapati lelaki dibelakangnya yang melakukan perbuatan tersebut.

Dengan nada lantang dia memarahi lelaki tersebut "Apahal ko pegang punggung aku? gatal!"

Jawap lelaki tersebut "ko pun gatal jugak... yang pergi bukak zip seluar aku tiga kali apasal?"

Kuang kuang kuang... ... .

Moral: tutuplah aurat tu betul-betul

Read more...

antara RM5.00 dan RM500.00

Kejadian ini berlaku di dalam sebuah pernebangan Boeing 767 dari Los Angelas ke malaysia. Kelihatan seorang gadis cantik molek sedang duduk bersebelahan dengan seorang peguam cerdik pandai.Otak peguam yang bergeliga itu terus bertanya gadis tersebut untuk bermain teka-teki. gadis yang dalam keletihan & penat tidak berminat & dengan sopan santun ditolak permintaan peguam tersebut . Peguam berasa tidak puas hati & berasa direndah-rendahkan maka diajaknya gadis untuk menjawap teka-tekinya.

Peguam berkata" saya tanya satu Teka-teki ,jika u dapat jawap I pay u RM500 but if u tak dapat jawap u only pay me RM5.00 !!! amacam /

maka gadis tersebut menerima cabaran peguam tanpa segan-silu.

Peguam terus memulakan teka-teki yang pertama : " Berapa jauh jarak diantara Bumi dan bulan??"

gadis tersebut diam selamba dan membuka dompenya mengeluarkan wang RM5.00 menyerahkan kepada peguam tanda kalah.

"Sekarang giliran u" cabar peguam! ..

Maka gadis acuh tak acuh bertanya : " Apakah haiwan yang naik bukit dengan tiga kaki dan turun bukit dengan empat kaki "

Peguam tersebut terus mengeluarkan computer dari begnya dan terus mencari maklumat, tiada jawapan... Dia terus memasangkan Modem dan mencari dalam internet ..tiada jawapan .Dengan putus asa,peluang terakhir dia mengirim e-mail kepada setiap kawanya sebagai Doktor, lawyer. scientice, arkitek, namun tiada yang dapat menolongnya.

setelah sejam bergelut untuk mendapatkan jawapan akhirnya peguam tersebut mengaku kalah dan mengejutkan gadis yang telah tertidur dan menyerahkan RM500.00 tanda kalah.

Dengan perasaan ingin tahu, peguam bertanya apakah jawapan untuk teka-teki tadi?

Dengan selamba, gadis itu membuka daompetnya dan mengeluarkan note RM5.00 dan menyerahkan kepada peguam tersebut dan menjawap : "Tidak Tahu"

Read more...

satu janda tiga laki???

Seorang janda yang sudah tiga kali kawin cerai diperiksa doktor. Waktu doktor mahu periksa dalam, terjadi percakapan.

Janda : “Hati-hati periksa ya doktor, saya masih dara!”

Doktor: “Hai kata Puan dah tiga kali kahwin cerai takkan masih ada dara?"

Janda : “Gini doktor, x-husband saya yang pertama adalah mati pucuk."

Doktor: “Oh gitu, tapi suami yang kedua puan tak mati pucuk kan?”

Janda : “Betul doktor, cuma dia gay, jadi saya tidak diapa-apakan langsung.”

Doktor: “Lalu suami yang ketiga Puan tidak mati pucuk atau gay kan?”

Janda : “Betul doktor, tapi dia orang politik."

Doktor: “Tapi apa kaitannya dengan dara Puan...?”

Janda : “Dia cuma berjanji sahaja dok, ‘tidak pernah direalisasikan!!!”

Doktor: “?!?!?!?! ?”

Read more...

Lawak Tipah dan Tok Batin

Satu hari, Tipah telah tersesat di dalam hutan semasa mengikuti program jungle trekking yg dianjurkan oleh syarikatnya. Setelah beberapa lama, dia sampai ke sebuah kampung orang asli. Oleh kerana rupanya yg lawa dan kulitnya yg putih, Tok Batin disitu menyatakan hasrat utk menjadikan Tipah isterinya. Tipah, merasakan jika dia menolak hasrat Tok Batin akan membuatkan Tok Batin marah dan kemungkinan menjadikan dia makanan tengahari, memikirkan cara utk melepaskan diri dari kemelut tersebut dgn cara yg baik

Tipah : saya boleh jadi isteri tok tapi dgn 3 syarat

Tok Batin : 3 syarat, aku sanggup aku sanggup

Tipah : syarat pertama, Tok mesti buatkan banglo 3 tingkat dlm hutan ni utk rumah kita

Tok Batin : boleh boleh, aku buat aku buat

Tipah : (alamak mcmana ni, dia boleh buatla) ok syarat kedua, Tok kena pasang lif dari emas utk saya turun naik

Tok Batin (setelah bertanya kp penasihatnya lif tu apa) : boleh boleh, aku pasang pasang

Tipah : (alamak, sanggup lagi, mampus aku kali ni, apa lagi aku nak letakkan syarat ni) ok Tok, syarat ketiga. Saya hanya akan jadi isteri kepada lelaki yg mempunyai "ehem ehem" sepanjang 16 inci (sambil tersenyum)

Tok Batin terdiam, wajahnya muram dan sesekali menggeleng2kan kepala. Digaru2 kepalanya beberapa kali sambil matanya memandang sayu. Akhirnya...

Tok Batin : Ok boleh boleh, aku potong aku potong

Cess...

Read more...

boss yang prihatin

Wednesday, April 29, 2009

Seorang boss entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada hari nie..Sesiapa yang nak minta balik lebih awal hari nie dia kasi tapi alasannya mestilah munasabah. Haaaa!! alasannya mestilah pasal sembahyang ajer!
Tau- tau macam tu ader 4 orang pekerja bawahan datang mintak balik awal..


Pekerja 1 : A'kum Boss, bulih saya pulang? Saya balik nak sembahyang kat rumah boss, leh tak?
Boss : Tak boleh!!!Kat sini kan ader surau, sembahyang jemaah lagi, lagi banyak pahalanya..!


Pekerja 2 : Saya bulih balik awai kut Boss?
Bosss : Hang apa pasai?
Pekerja 2 : Saya nak balik tengok anak saya sembahyang zohor ker tak? Ntah-ntah dia ponteng?
Boss : Tak boleh balik, hang telefon saja bini hang suruh dia tengok!


Pekerja 3: A'kum Boss!
Boss: Ha? pasal pulak ni?Nak balik awal gak ker?
Pekerja 3 : Errrrr!!Yer boss, boss baik!!he..heee!
Boss: Alasan apa lak ngko nie?
Pekerja 3 : Saya nak balik sembahyang orang mati..Ada orang kampung saya ninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah...!Boleh kut boss yer pulang awal?
Boss : Tak bolehhh!!!Itu fardzu kifayah jer!Orang kampung lain yang ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh!! Dah! Pergi buat kerja..


Pekerja 4: A'kum Boss! Saya nak balik awal boleh tak ari nie?
Boss :Naper?
Pekerja 4 : Isteri saya telefon, dia kater dia dah boleh sembahyang!
Boss: Yer ker? Ha! Kalu gitu awak baliklah... Itu fardu ain tu..... niat aje dah dapat pahala.....kalau laksanakan lebih-lebih lagi ganda pahala. Lagi pun kesian awak dah seminggu nunggu!!!
Pekerja 4 : Tima Acih Boss!!! ..........Heee..hee

Read more...

woman in engineering

Monday, April 27, 2009

kredit to rainman-x






Read more...

One night in a bar...

Friday, April 24, 2009

This man walks into a bar with an old shopping bag in hand. He sets the bag on top of the bar and pulls up his stool. The bartender comes over and asks what he'll have to swill. As he states his preference, something in the bag is moving around shaking the paper bag. The bartender gives a puzzled look but proceeds to the tap. As he's filling the mug, he looks at the bag again and sees that something is still moving around in the bag. He brings the beer over and places it in front of the man.

His curiosity gets the best of him and he asks the man what he's got in the bag. The man reaches into the bag and pulls out a little piano and sets it on the bar... the bartender looks intently at the piano as the man again reaches into the bag... pulling out a small piano bench. He places the bench in front of the piano and again reaches into the bag pulling out a foot tall man. The man sits at the piano and begins playing.

The bartender says,"wow, he sure can play the piano,where'd you get him?"

The guy looks at him and again reaches into the bag and pulls out a genie lamp. He hands it to the bartender and says, "Here, go ahead, rub it.."

So the bartender says, "Is there a real genie in there?"

The guy says, "Yes, just rub it and see."

So the bartender says okay and begins to rub the lamp... and out pops this beautiful genie.

She says,"I will grant you one wish, and one wish only."

So the bartender ponders this for a moment and says, "Okay, I'd like a million bucks."

The genie disappears.. and they're both waiting and waiting and nothing happens. They both look at each other and shrug their shoulders. Then a minute later a duck pops up at the end of the bar. They both look at each other, very puzzled, and then another duck appears... and another, and another.. and it continues.

The bartender looks at the guy and says, "I think your genie is deaf. I said I wanted a million bucks not a million ducks."

And the man says, "Yes, I know, do you think I wanted a twelve inch pianist?"

Read more...

adik beradik sengal...

Wednesday, April 22, 2009

Seorang tua yang mempunyai 2 orang anak mewariskan dua ekor kuda kepada anaknya (Azwan dan Aznil). Setelah orang tuanya meninggal, dua anak ini berbicang tentang bagaimana untuk membezakan kuda mereka,

Azwan : ekor kudaku akan ku potong biar berbeza dari kudamu

Aznil : baiklah, jadi kita akan senang membezakan kuda kita.

Tidak beberapa lama kemudian, kuda Aznil juga terputus ekornya

Aznil : Bagaimanakah caranya untuk membezakan kuda kita ni sekarang?

Azwan : Aku tak tahu, bagaimana kalau kita jumpa pakar kuda untuk mendapatkan pandangan

Aznil : Baiklah.

Mereka pun pergi berjumpa pakar kuda tersebut. Setelah memeriksa kedua-dua ekor kuda itu lebih satu jam, pakar kuda itu keluar dan memberitahu hasil penelitiannya.

Pakar Kuda : Cara membezakan kuda kamu senang saja, kuda yang putih ini lebih tinggi satu sentimeter daripada kuda yang hitam.

Azwan dan Aznil sangat gembira dengan kehebatan pakar kuda tersebut.
__________________

Read more...

Kenapa Suka Buat Maksiat Dalam Toilet???

Cikgu amar sedang mengajar bahasa melayu dalam kelas tingkatan 5 raya,beliau meminta pelajarnya memberi pendapat masing2 tentang tajuk " mengapa remaja melakukan maksiat dalam tandas awam"

hanim : pada pendapat saya remaja yg sanggup melakukan maksiat dalam tandas awam terdiri daripada golongan yg tidak berkemampuan menyewa hotel.

Azwan: saya tidak bersetuju,kerana ada dikalangan mereka yg berkemampuan pun masih membuat maksiat di tempat sebegitu.

Alin: mengikut firasat tok guru saya... mereka ni kelam kabut hingga tidak sempat mencari hotel @ tempat yg lebih sesuai & yg plg penting mereka ni cetek tentang pengetahuan agama.

Bob: saya tidak setuju cikgu,bahawa remaja itu cetek tentang pengetahuan agama..

Alin : kenapa pulak? bukankah mereka yg sanggup melakukan perbuatan sekeji itu cetek tentang agama @ tidak tahu menghayatinya.

Cikgu amar ;: (bertanya kepada bob) kenapa kamu tidak setuju dengaan pendapat alin td?

Bob: sebenarnya mereka sangat arif tentang agama.sebab mereka tahu malaikat tidak masuk tandas & jika mereka melakukan maksiat dalam tandas malaikat tidak dapat menulis amalan buruk yg mereka lakukan.

Cikgu amar: (dalam hati) rosak murid aku sorang nie!!!

Read more...

Sebab perlu kahwin...

Udin baru berusia 4 tahun. Dia tahu yang minggu depan kakaknya yang sulung akan berkahwin.
“Kakak….kenapa akak mesti kahwin?” Tanya Udin petah.
“Nanti Udin dah besar, Udin tau sendiri la….”, jawab Kakak Udin.
Nyata Udin tidak berpuas hati dengan jawapan tersebut.

Esoknya seperti biasa, Udin akan bertandang ke rumah Harun dan Karim apabila balik dari kelas mengaji
Quran. Harun dan Karim merupakan sahabat baik dan mereka menyewa sebuahrumah berhampiran dengan rumah
keluarga Udin. Mungkin kerana sama-sama masih teruna, Udin selesa duduk melepak di rumah Harun dan Karim
walaupun umur mereka jauh berbeza. Semasa Udin sampai ke rumah bujang ttersebut, Harun dan Karim sedang asyik
menonton cerita kegilaan mereka, CSI- Vegas.

“Harun, kau tolong garu belakang aku!
Aduh, gatalnya!” Pinta Karim.
“Ah, tak kuasa aku! Tulah! Aku suruh kahwin kau tak nak. Kalau tak, boleh gak bini kau tolong garu belakang.”
Balas Harun pula. Udin tiba-tiba berasa amat gembira.
Kini dia sudah dapat jawapannya.

“Kakak! Saya dah tahu sebab apa kakak kahwin!” Kata Udin dengan girang.
“Sebab apa?” Tanya Kakak Udin.
“Sebab gatal belakang!” Jawab Udin yakin.
Bapa mereka yang terdengar perbualan Udin dengan kakaknya itu menyampuk,
“Salah nak…sebenarnya gatal depan….”

Read more...

unspoken communication

Thursday, April 16, 2009


Read more...

comic time!!!

Saturday, April 11, 2009
















Read more...

bini best daripada babi!!!

kredit to isuhangat

Pada satu hari, seorang paderi berjumpa dengan seorang lelaki islam yang alim di dalam kapalterbang.

Mereka duduk bersama-sama. Setelah kapal terbang mula bertolak, mereka mula berdebat tentang hal agama.

Setelah lama berdebat, seorang pramugari datang untuk memberi makanan. Paderi itu meminta "Can I have pork?". Pramugari itu segera mengambil sepinggan daging babi. Kemudian lelaki alim tu pula meminta nasi ayam. Pramugari itu memberikannya sepinggan nasi berlaukkan ayam.

Setelah mereka habis menjamu selera, paderi itu berkata "Ha2, rugi awak tak dapat makan daging babi. memang sedap sehingga menjilat jari". Lelaki alim itu berdiam diri. Setelah itu, Mereka sambung berdebat.

Setelah mereka sampai di lapangan terbang, lelaki itu bersalaman dengan paderi itu dan berkata,"Kirimkan salam saya kepada isteri awak". Paderi itu pun berkata,"Saya tidak ada isteri kerana tidak boleh berkahwin"

Lalu lelaki itu berkata "Takder isteri? Ha2, ruginyer. Perempuan lagi sedap dari daging babi."

Read more...

lawak kontot!!!!

Wednesday, April 8, 2009

Umur Dinasor

Suatu hari, Pak Mat berkunjung ke muzium negara, ketika itu berlangsung pameran pra sejarah. Antara yang dipamerkan ialah rangka dinosaur. Setelah berpusing-pusing, datanglah seorang penjaga muzium yang bernama Torres yang sedang bertugas lalu bertanya,

Torres: ada apa pakcik?
Pakcik: Pakcik nie nak bertanya... agak-agaknye la berapa umur dinasour nie?

Dengan penuh yakin Torres menjawab

Torres: Satu juta tahun, empat bulan, lima hari.
Pakcik: Terernya awak... macam mana awak boleh tahu sampai begitu sekali?
Torres: Waktu saya mula kerje kat sini, umur dinasour ni satu juta tahun, sekarang saya dah empat bulan lima hari kat sini.

Bas Tanpa Pemandu

Kisah bermula pada suatu malam... Lebih kurang pukul 12:00 tengah malam. Mamat sorang nie Bersama rakannya nama terpaksa dirahsiakan) dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kuala Selangor melalui jalan Kepong. Setibanya dia di Ijok, di kawasan perkuburan Cina dan kawasan pembakaran mayat India ... tiba-tiba kereta yang dipandunya mengalami kerosakkan.

Mamat nie tak dapat nak menghidupkan enjin keretanya, walaupun dicuba berulang kali. Walhal kereta tersebut baru sebulan pakai. Mamat nie dan rakannya pun menolak kereta mereka ke bahu jalan dan mereka cuba mencari bantuan jika ada kenderaan yang lalu. Malam dah gelap sapa nak tolong, kereta rosak tepi jalan.

Tiba-tiba mereka terlihat sebuah bas sekolah yang datang dari arah Kuala Selangor. Bas tersebut bergerak terlalu perlahan walhal jarak bas tersebut dengan mereka tidaklah jauh, tetapi bas tersebut tidak jugak sampai-sampai. Mereka menggigil ketakutan, aper taknye, bas tak ada pemandu, tak der orang langsung, camane boleh gerak sendiri. Kaki mula tak boleh bergerak, mamat tu dah mula terkencing kat seluar, nak lari pun tak boleh, mulut kawan dia mula terkomat kamit membaca jampi serapah nak halau hantu, nak cuba lari tapi tak mampu, mamat tu mula tercium bau macam-macam! Waktu tu Tuhan aje yang tau betapa takutnye mereka.

Bila bas tu dah semakin hampir, memang sah tak ader pemandu, Mamat tu dan kawan dia dah tersandar kat kereta menanti hantu nak cekik.. tiba2?

"Bang, boleh tolong tolak bas ni tak, rosak la bang" Terdengar suara dari belakang bas, mereka ternampak dua orang lelaki India sedang menolak bas tersebut dalam keadaan yang termengah-mengah.

Cium Isteri

Pada suatu pagi, bertanya si isteri pada si suami:

Isteri :Abang tengok jiran kita yg baru pindah tu?

Suami :Kenapa?

Isteri :Tiap pagi sebelum pergi kerja, suami dia akan cium isterinya. Bila pulang
kerja, dia akan berikan isterinya sekuntum bunga mawar. Loving betullah
mereka. Kenapa abang tak buat macam tu?

Suami :Nak mampus... Mana abang kenal isteri dia?'

Read more...

busy exam....argh tensen!!!!

Monday, April 6, 2009




yo!!!! kpd follower absolute geek!!!.. sori sebab dalam dua tiga minggu akan datang akan kurang update...nak exam wo....wish me luck okes!!!!

Read more...

Don't copy if you can't Paste!!!‏

Friday, April 3, 2009

A popular motivational speaker was entertaining his audience. He Said :
"The best years of my life were spent in the arms of a woman who wasn't my wife!"
The audience was in silence and shock. The speaker added:
"And that woman was my mother!"


Laughter and applause.


A week later, a top manager trained by the motivational speaker tried to crack this very effective joke at home. He was a bit foggy after a drink. He said loudly to his wife who was preparing dinner,
"The greatest years of my life were spent in the arms of a woman who was not my wife!"


The wife went;
"ah!"
with shock and rage. Standing there for 20 seconds trying to recall the second half of the joke, the manager finally blurted out
"...and I can't remember who she was!"

By the time the manager regained his consciousness, he was on a hospital bed nursing burns from boiling water

Moral of the story:
Don't copy if you can't paste!

Read more...

pizza hot!!!

akaman Percakapan telepon pesanan Pizza tahun 2020

Operator : terima kasih anda telah menghubungi Pizza
Hot, boleh saya bantu ....
Pelanggan : heloo,saya nak pesan pizza
Operator : Saya perlukan no I/C encik untuk memproses
permohonan seterusnya.
Pelanggan : OK, sekejap. No nya : 790615-08-5331
Operator : Ok Encik Rahmat ,berumur 41 tahun, encik
tinggal di Jalan Hang Tuah no.16, Seksyen 18/34D, Shah
Alam. nombor telefon rumah :
03 77726378, No pejabat : 03 51912870 ext 999 dan no
telefon bimbit anda 016-6666222 ,encik menelefon dari mana ?
Pelanggan : dari rumah, eh dari mana kamu tahu semua no tel saya ?
Operator : Oh, kami dihubungkan terus ke database pusat.
Pelanggan : Oklah, saya nak pesan Seafood Pizza - pekej family
Operator : Itu bukan idea yang bagus encik
Pelanggan : kenapa pulak ?
Operator : Dari medical record cik , encik memiliki tekanan darah tinggi dan kolesterol yang berlebihan dari paras normal.
Pelanggan : Jadi awak rekemenkan apa ?
Operator : Mungkin encik boleh pesan Low Fat Hokkien Mee Pizza
Pelanggan : Erm, macamana kalau saya tak suka pilihan tu?
Operator : Hmmm minggu lalu pakcik baru
pinjam buku yang berjudul " Popular Hokkien Dishes"dari
perpustakaan negara di Jalan Tun Razak.
Pelanggan : Ok lah. Ikut jek la. So, berapa harga
pekej family yg sayapesan tadi?
Operator : Tapi pekej family kami takkan
cukup untuk anak encik yang berjumlah 7
orang .., jumlah keseluruhan adalah RM80.00
Pelanggan : Takpe, cukup tu. Ok Saya akan bayar dengan kad Visa saya.
Operator : Owh, saya rasa encik patut bayar cash sebab had limit kad
Visa pakcik dah tamat dan ada outstanding bil di
Maybank sebanyak RM4050.00 sejak
bulan Ogos lalu , itu belum termasuk caj denda untuk
tunggakan bayaran bulan rumah encik.
Pelanggan : Uih? Oklah, saya ke ATM untuk withdraw duit sebelum
penghantar pizza sampai , ke rumah saya.
Operator : Owh, rasanya pilihan itupun tak mungkin sebab rekod akaun
encik dalam kesemua empat bank
iaitu Maybank, BCB, Ambank dan Public Bank menunjukkan
baki kurang dari RM1.00
Pelanggan : Cis! Sudahlah! Hantar aja la pizza tuh,
saya bayar cash kat sini.
berapa lama Pizza akan di hantar ?
Operator : sekitar 45 minit encik, tapi kalau
encik rasa terlalu lama dan tak suka menunggu, encik
boleh ambil sendiri dengan motor kapcai pakcik.
Pelanggan : APA ????
Operator : Menurut catatan kami, encik
memiliki motor kapcai tahun 2015 dengan no pendaftaran
BWW 2114 betul kan pakcik ?
Pelanggan : Cis! Melampau betul! Celaka gile. Sape bagi bukak rekod
org lain sesuka hati ni? ada yg nak kena belasah ni??!!,
Operator : Hati-hati dengan apa yang encik ucapkan.
Takkan encik dah lupa tarikh 15 Mei 2010 pakcik pernah
kena tahan lokap sebulan
sebab bercakap kasar dan cuba menyerang seorang polis
di Plaza ALam Sentral, Shah Alam.
Pelanggan : (Terdiamm....)
Operator : Ada nak tambah yang lain encik ?
Pelanggan : Takde, eh tapi kalau pesan pakej
family ada percuma 2 botol coca cola kan ?
Operator : Betul encik, tapi menurut catatan
kami encik ada juga mengidap DIABETES, jadi kami
tidak mau mengambil sebarang risiko.....
Pelanggan : KURANG AJAR!!!!!!!!!!!!!!! BATALKAN SAJA SEMUA !
Operator : Terima kasih atas panggilan pesanan encik,
untuk sebarang komen, kritikan dan pandangan, encik
boleh mengisi form online pada website kami,username
dan passwordnya tercetak pada bahagian bawah
kotak pizza yang encik pesan... terima kasih
kerana telah menghubungi Pizza Hot....

Read more...

kecacatan kecil???

Rizal adalah seorang lelaki yg sangat tampan dan sempurna.Oleh kerana itu, dia mengembara untuk mencari jodoh yang sepadan dengannya. Ketika sampai disebuah kampung,dia bertemu dengan seorang petani yang mempunyai 3 orang anak perempuan dan semuanya sangat cantik. Rizal menemui petani itu dan mengatakan bahawa dia ingin mengahwini salah seorang anaknya tapi ingin memilih yang piling sempurna. Petani menyuruh Rizal membuat penilain satu persatu dan Rizal bersetuju. Hari pertama dia berdua-duaan dengan anak pertama. Ketika pulang,dia berkata kepada Petani," Anak pertama pakcik memiliki satu kecacatan kecil, iaitu jari kaki kirinya lebih kecil dari jari kanan." Hari berikutnya dia keluar dengan anak yang kedua dan ketika pulang dia berkata,"Anak kedua pakcik juga ada kecacatan yang sebenarnya sangat kecil iaitu matanya sedikit juling." Akhirnya pergilah dia dengan anak yang ketiga. Ketika pulang dia dengan gembira berjumpa dengan petani dan berkata,"inilah yang saya cari-cari. dia benar-benar sempurna." Lalu menikahlah Rizal dengan anak ketiga Petani tersebut. Sembilan bulan kemudian isterinya melahirkan seorang bayi. Dengan penuh gembira, Rizal menyambut kelahiran anak pertamanya. Ketika anaknya lahir, dia sangat terkejut dan kecewa kerana anaknya sangatlah hodoh. Dia berjumpa ayah mertuanya dan bertanya " Kenapa jadi macam ni ayah?. Anak ayah cantik dan saya Tampan, Kenapa anak saya sehodoh itu..?"" Petani menjawab," Sebenarnya isteri kamu pun ada kecacatan kecil yang kamu tidak nampak iaitu dia telah mengandung dulu semasa kamu menikah dengannya.”

Read more...

Perkara-perkara yang tidak boleh dilakukan semasa memandu

Perkara-perkara yang tidak boleh dilakukan semasa memandu

1. Tidur dengan nyenyak.
2. Membebel tak sudah-sudah.
3. Menyumpah-nyumpah trafik light dan polis trafik.
4. Menghidupkan lampu isyarat tak tentu hala.
5. Membunyikan hon sesuka hati.
6. Menelefon kekasih masing-masing sampai terlentuk-lentuk.
7. Buka cermin tingkap dan meludah sesuka hati.
8. Menunjukkan penumbuk kepada pemandu lain.
9. Melanggar tiang lampu isyarat.
10. Masuk ke lorong bertentangan.
11. Menjerit-jerit tak tentu hala.
12. Menukar seluar.
13. Mandi sambil berkemban.
14. Menggosok gigi dengan air enjin.
15. Meminjam telefon bimbit pemandu lain.
16. Mengurat pemandu lain dan pejalan kaki.
17. Makan sirih.
18. Memesan teh tarik di gerai tepi jalan.
19. Duduk di tempat duduk penumpang.
20. Menari-nari terutama bila dengar lagu Hindustan.
21. Mengorek-ngorek lubang hidung dengan tombol gear.
22. Membaiki komputer yang rosak hardisknya.
23. Menelefon boss anda dan menyatakan anda menyampah dengannya.

Read more...

Suami, Isteri & Cermin........

Tuesday, March 31, 2009

Ini kisah pasal sepasang suami dan isteri orang asli yang tinggal di dalam hutan. Rumah dorang ni dibina di atas pokok... 2 tingkat lagi tu. Si suami kerja nya mencari makanan di hutan, sama ada dengan pergi berburu ataupun memetik buah-buah hutan. Si isteri pula tinggal mengemas dirumah.
Suatu hari, Si suami pergi mencari makanan dihutan. Sedang mencari-cari.. tiba-tiba dia terjumpa cermin. Dia pon bawak balik cermin tu dan disimpankan cermin tersebut di tingkat atas rumahnya tanpa pengetahun isterinya.
Setiap hari sebelum pergi keluar mencari makanan, dia akan masuk ke bilik dan melihat cerminnya. Sehinggalah satu hari, si isteri naik pelik melihat telatah suaminya tu..
Maka disiasatlah bilik yang selalu dimasuki oleh suaminya bimbang-bimbang kalau suaminya menyimpan perempuan lain di bilik tersebut tanpa pengetahuannya..
Dan punyalah terkejut beruk.. dia masuk je bilik tu.. di ternampak cermin suaminya. Oleh kerana si isteri ni taktau cermin tu apa.. so, dia ingat orang dalam cermin tu memang perempuan simpanan suaminya.
Apa lagi.. habis berlari dan meraung menangisla dia cari mak nya.. Lepas berjumpa dengan maknya.. mak dia cakap nak lihat sendiri perempuan yang kononnya disembunyikan oleh suaminya tu..
Lalu maknya pon masuk ke bilik tersebut.
Kemudian keluar dari bilik tersebut sambil ketawa terbahak-bahak..
Isteri: Apsal mak ketawa?..
Mak: Apa teruk benor selere suami ko tu..
kalau ye pon nak kawin lain.. carik la perempuan yang elok sikit..
Ini tak.. aku tengok perempuan kat bilik tu..
dah la tua.. hodoh pulak tu..
??????????????


Read more...

Jangan kentut depan GAY

Seorang wartawan lelaki telah di tugaskan membuat liputan dan siasatan mengenai aktiviti kelab gay di Bukit Bintang. Dia di kehendaki menyamar sebagai gay. Wartawan itu dengan senang hati menggayakan pakaian dan cara seorang gay. Setelah seminggu mempelajari tingkahlaku dan gaya seorang gay, akhirnya pada malam minggu itu wartawan itu masuk ke kelab gay tersebut.

Wartawan itu dipasang dengan microphone n camera bersaiz kecil bagi merakam segala aksi dan aktiviti di kelab gay tersebut. Setelah masuk wartawan itu terus menuju ke bar utama dan memesan segelas bir. Dia hanya duduk sambil memerhatikan gelagat-gelagat gay di kelab tersebut. Ada yang menari dan ada yang duduk sambil berpeluk-pelukan sesama lelaki. Wartawan itu merasa geli geleman melihat tingkahlaku mereka.

"Hai...sorang ke bro", tiba-tiba wartawan itu di sapa.

"A'ah, saya tunggu kawan saya. Tak sampai-sampai lagi ni", kata wartawan itu separuh menjerit kerana kebingitan muzik di kelab itu.

Tiba-tiba wartawan itu berasa sakit perut. Rasa seperti ingin kentut sahaja.

"Muzik tengah kuat ni bolehlah aku kentut ni", bisik hati wartawan itu.

Wartawan itu pun melepaskan kentutnya. Satu demi satu. Berturut-turutan. Tiba-tiba muzik rancak itu berhenti kerana DJ nya ingin menukar ke lagu perlahan. Sementara proses pertukaran lagu itu kentut wartawan itu telah di dengari oleh gay-gay yg berhampiran dengan wartawan itu.

"Eh eh... ada dara lagi la kat sini", ujar salah seorang gay di situ sambil memandang wartawan itu.

"A'ah lah... kat depan kita ada dara", ujar yang lain pula.

Semua gay di situ telah pergi mendapatkan wartawan itu. Semua wajah mereka menunjukkan keghairahan nafsu yang ketara.

"Saya bukan dara lagi la", ujar wartawan itu.

"Kalau dah tak dara kenapa kentut. Kuat lak tu. Sempit tuu...", ujar salah seorang gay itu.

Tergamam wartawan itu. Akhirnya dirinya di noda secara bergilir-gilir oleh pengunjung kelab gay itu. Menangis teresak-esak wartawan itu. Akhirnya nikmat kentut sudah tidak akan dapat dirasai lagi sepanjang hidupnya.

Moral kepada lelaki : Jangan kentut dihadapan GAY. AWAS!!

Read more...

sapu air ludah???

Di sebuah sekolah rendah Kg Melaka seorang guru
sedang mengajar mata pelajaran matematik. Tiap kali dia mengajar, dia
tengok salah seorang anak murid dia asyik meludah dekat tapak tangan
Kemudian gosok dekat kepala.
Hari-hari guru ni perhatikan tabiat anak muridnya itu,
satu hari dia tanya.


Guru: Atan! datang depan sini.
Atan: saya datang cikgu.
Guru: tiap kali saya mengajar, saya lihat awak ludah
tapak tangan
kemudian sapu dekat kepala awak, mengapa awak buat
macam tu?
Atan: saya tak faham matematik cikgu !! saya buat macam
ni supaya apa yang cikgu ajar senang masuk dalam otak saya.
Guru: siapa yang ajar Atan macam tu?
Atan: emak saya, cikgu.
Guru: apa yang emak cakap?
Atan: cikgu, bila malam saya tidor dengan ayah dan emak
saya, lampu semua tutup, saya dengar emak saya cakap dengan
Ayah saya......


"KALAU SUSAH-SUSAH NAK MASUK, SAPU AJER AIR LUDAH
TANG KEPALA TU...BARULAH SENANG MASUK!!!"

Guru: ????????????

Read more...

Jangan minta cerai dalam kereta

Sunday, March 29, 2009

kredit to isuhangat

suami tengah memandu.

Isteri : kita dah berkawin 15 tahun dah,saya rasa saya tak sesuai lagi bersama dengan awak... saya nak mintak cerai dengan awak.....

si suami diam dan terus memandu kereta ...bertambah laju....(70km)

isteri : saya dah tak cintakan awak lagi...sebenarnya saya dah ada teman lelaki....dia akan berkawin dengan saya lepas awak ceraikan saya... saya malas nak cerita panjang lagi.. dan saya tak nak awak cuba pujuk saya..saya dah bosan hidup dengan awak....!!

si suami terus memandu dengan penuh perasaan marah...masih diam...

Isteri : bila kita bercerai,saya nak rumah kita...

si suami masih diam ...memandu dengan lebih laju.....(80km)

isteri : saya nak anak kita juga...awak bukan boleh pelihara mereka.....

si suami masih diam ..tambah kelajuan (100 km)

isteri : saya nak kereta ini,kredit card dan saving akaun kita

sisuami masih diam, membelok kereta ke arah jaya jusco.......

isteri : awak ada ingin minta apa2??

suami : tak perlu....saya dah ada apa yang saya perlukan...

isteri : ya kah?? apa yang awak ada..??

suami : si suami menjawap sebelum beliau menlanggar dinding konkrit jaya jusco... saya ada air bag.....awak tak ada..

Read more...

Why Did the Chicken Cross The Road? What The Experts Had To Say

Saturday, March 28, 2009


Kindergarten teacher:
Because it wanted to get to the other side.

Aristotle:
It is the nature of chickens to cross roads.

Ronald Reagan:
I forget.

Arthur Andersen (consultant):
Deregulation of the chicken's side of the road was threatening its dominant market position. The chicken was faced with significant challenges to create and develop the competences required for the newly competitive market. Andersen, in a partnering relationship with the client, helped the chicken by rethinking its physical distribution strategy and implementation processes. Using the Poultry Integration Model (PIM), Andersen helped the chicken use its skills, methodologies, knowledge, capital and experiences to align the chicken people, processes and technology in support of its overall strategy within a Program Management framework.

Richard M. Nixon:
The chicken did not cross the road. I repeat, the chicken did NOT cross the road.

Computer Programmer:
In order for the chicken to cross the road safely they would need more than one driver to access the server farm, if not they will hang in the middle of the road.

Jerry Seinfeld:
Why does anyone cross a road? I mean, why doesn't anyone ever think to ask "What the heck was this chicken doing walking around all over the place anyway?"

Bill Gates:
I have just released the new Chicken Office 2000, which will not only cross roads, but will lay eggs, file your important documents, and balance your checkbook.

Dr M:
You know, I am tired of all this...'apa-nama' chicken-chicken bisnes...the foreign powers should stop intervening in our domestic affairs and just leave our chickens alone.. If they want to... 'apa nama' cross the road, they should be allowed to cross the road... Malaysiais a democratic country; we let our chickens do whatever they want to do... as long as they don't threaten the Malay unity and try to topple the government...and if they plan to do so... we won't hesitate to use the ISA...

Pak Lah:
Ini semua adalah khabar angin sahaja...jangan percaya khabar - khabar angin ini semua... biasalah ini adalah taktik pembangkang untuk memecah belahkan perpaduan ayam-ayam semua... jangan percaya... jangan percaya...

Sammy Vellu:
Ayyooyoo... belakang cerita lain kali, kita sude bikin banyak jembatan, itu ayam musti guna jembatan untuk lintas itu jalan lagi pun kalu itu ayam mau pigi jalan-jalan, beritau sama saya juga, saya bolley buat lebbey banyak toll........

Karam Singh Walia:
Seperti yang saudara dapat lihat, kelihatan ayam-ayam itu sedang melintas jalan. Mereka bukan sahaja melintas jalan, malah membuang najis di atas jalan dan ini adalah pencemaran yang paling hebat di maya ini. Bapa-bapa dan ibu-ibu ayam haruslah mengambil inisiatif untuk melatih ayam-ayam agar menahan najis sewaktu melintas jalan, sekian saya sudahi dengan.........Ayam di jalan di lintaskan; Ayam di reban mati tak makan.

Colonel Sanders:
I missed one?

Bill Clinton:
I've had so many chicks, I can't remember...

Wan Kamarudin:
Ape kenyer ini semua, KL dah jadik reban ayam, mak bapak ayam asyik menganga saje.

Zainal Ariffin Ismail:
Ada saksi menyatakan yang mereka dapat melihat ayam-ayam ini melintasi jalan-jalan di kampung ini pada waktu malam. Adayang menyatakan ayam-ayam ini merupakan penyamaran jin. Dan ada juga mengaitkan ia berkaitan dengan peristiwa silam di kampung ini. Apakah sebenarnya maksud tersirat ayam-ayam ini melintas jalan? Oleh itu saya akhiri, "Jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri........."

Zainal Alam Kadir:
"Ayam siapa kalau bukan ayam kita..."

Read more...

punco sobonar kejatuhan kerajaan Melaka

Al-kisah eh.. punco sobonar kejatuhan kerajaan Melaka pd Portugis bukanlah seperti yg sering diwar-warkan kepado kito. Ginilah cerito sobonar eh....

Sultan Melaka telah mendapat perkhabaran dari hulubalangnya, bahawa perairan Selat Melaka telah dipenuhi dengan kapal perang Portugis.Menyedari hakikat bahawa kerajaannya tidak mahir untuk menyusun strategi peperangan.. maka Sultan telah menitahkan bendaharanya supaya pergi ke Negeri Sembilan untuk meminta bantuan.

Setibanya di Sg. Ujong (sekarang soromban).. bendahara Melaka telah mengadap Sultan N9 dan menyatakan hajatnya Sultan Melaka untuk meminta bantuan kerajaan N9 memerangi askar Portugis yg mahu menakluki Melaka.

Sultan N9 dengan berbesar hati ingin membantu dan mengerahkan seorang panglimanya yg paling gagah berani serta bijak merencanakan strategi peperangan untuk membantu Melaka.

Maka dengan itu berangkat pulanglah bendahara tersebut bersama-sama dgn panglima N9 ke Melaka. Setibanya di Melaka.. panglima N9 dengan tidak melengahkan masa menyusun strategi askar-askar Melaka di tepian pantai Melaka. Pada masa ini..telah kelihatan banyak kapal-kapal Portugis telah menghampiri kawasan pantai Melaka.

Panglima N9 pun berkata ; " Bilo den bagi tando untuk mulokan sorangan..semuo bersedio.. paham ?!! ".. disertai dengan sorakan askar-askar Melaka.

Tiba saat yg ditunggu.. kapal Portugis pun berlabuh dan turunlah askarnya satu persatu memikul senjata. Panglima N9 pun menjerit..

" SORANNGGGG...!!!!! "

.. maka bangunlah seorang askar Melaka.. baru melangkah dua tapak.. mati kena tembak. Panglima N9 jerit lagi..

" SORANG LAGIIII...!!!!! "

..bangun seorang lagi askar Melaka.. mati jugak kena tembak....

Begitulah kesudahannya.. sampai habis semua askar melaka.. sorang bangun.. mati.. sorang bangun..mati. So.. moral of the story.. Melaka tewas di tangan Portugis adalah kerana masalah bahasa.

Read more...

saksi serba tahu

Di sebuah mahkamah, satu kes sedang di dengar dengan
menghadirkan seorang saksi utama
seorang ibu tua. Peguamcara mendapat giliran pertama
untuk bertanya beberapa soalan kepada saksi.

Peguamcara : Makcik Fatima, makcik kenal siapa saya?
Makcik Fatima : Ya, saya tahu benar siapa kamu, malah sejak kecil lagi.
Kamu suka berbohong dan mengata di belakang kawan-kawan kamu.
Aku juga tahu kamu ada menyimpan perempuan simpanan di luar dan
aku berasa amat kasihan dengan isterimu. Selain itu kamu suka
bercakap besar, yang sama sekali tidak berasas dan benar.

Peguamcara tersebut terpegun lain yang di tanya .. lain pula jawapan yang diterima.
Untuk mengatasi kekejutannya, ia bertanya dengan selambanya,..

Peguamcara : Makcik Fatima pasti juga mengenali Tuan Hadi, peguambela?
Makcik Fatima : Oh ya, tentu saja. Bahkan ibunya dulu sering
meninggalkannya bersamaku waktu dia masih kecil. Tak jauh beza
dengan kamu, Hadi juga mengecewakan. Dia pemalas, suka menggoda
perempuan dan hidupnya seolah-olah tanpa tujuan..

Habis sahaja Makcik Fatima berbicara, hakim memanggil peguamcara dan peguambela untuk menghampirinya...
"Jika kamu berdua menanyakan kepadanya adakah ia kenal denganku.., kamu berdua akan aku masukkan ke dalam penjara kerana menghina mahkamah...," kata hakim.

Read more...