valentine???go to hell lah!!!

Friday, February 13, 2009


hari nih 14 februari 2009. So ape spesel nyer ari nih??? Hari valentine atau Hari memperingati kekasih. Rase semua dah tau yang hari nih sebenar nyer haram disambut oleh orang Islam. Tapi sekor sekor buat dungu ngan bebal jer sebab giler babi terpengaruh dengar ajaran sonsang orang barat. Artikel nih tulis seperti biasa untuk memaklumkan dan memberi kesedaran kepada orang Islam di Malaysia dan seluruh dunia.


Rase nyer dah banyak dah artikel yang ditulis orang orang lain tentang sejarah hari valentine tuh sendiri, jadi maleh la saya nak menulis nyer lagi sebab sekor sekor ah tau dah. Jadi knape mereke nih buat buat donno jer malah lebih merasa bangga kalo menyambut hari haram nih. Ni sebenar akibat nengok cite mat seleh la nih, nampak cambest jer sambut diorang pon sambut lah. Tapi sekarang nih, untuk mengaburi pandangan, hari valentine nih diorang tak cakap dah hari memperingati kekasih, tapi hari kasih sayang. Kirenye buat ntuk hari sayang awek jelah, sayang mak, sayang kawan dan sayang binatang etc etc etc. Kepada sape sape yang dungu sket otak tuh, trus je caye dan ikut sambut hari haram nih. Kat TV berlumbe siar cite jiwang lagi romantik ade adegan kissing kissing, peluk peluk, rabe rabe, pegang pegang dan banyak lagi perkataan yang berganda ganda.(RTM same je ngan TV3)


aduh knape yek kite suke sgt sambut hari haram nih? yang couple couple tuh komfem hari haram nih yang ditunggu tunggu. Bagi la macam macam, cekelat la, bunga la, hadiah la, dadah la, arak la,(heh musti ade nyer). yang extreme lagi, musti gi hotel mane mane buat project, kononn yer untuk tunjukkan kasih sayang. Argh!!! tekanan aku!!! Knape??? adekah kite perlu tunjukkan kasih sayang nih hanya pada hari haram nih??dah hari hari lain tak sayang la. Cukup la tuh, hentikan lah perbuatan nih. Ingat lah ALLAH sket!!!


Tapi, walaupon saya dah penat menaip artikel pendek nih, saya pasti korang buat donno jer. Jadi baik saye stop disini, saya sekadar menulis, tapi anda yang membaca. Bak kata Nabil...


LU PIKIRLAH SINDRI!!!!(aku quote ayat nabil nih...ntah ntah nabil pon sambut valentine)



p/s: sesku takde awek. Sape nak jadi awek sesku??hahaha...

8 comments:

Atira. February 13, 2009 at 11:06 PM  

betul apa yang kau cakap tu. :)

Anonymous February 14, 2009 at 12:44 AM  

aq baru je nk tulis topik ni. hahaha. potong line sggh. eh, apsal at the end of the story ada promosi pulak? isk3.

Anonymous February 14, 2009 at 1:56 AM  

atira: trime kasih kerana menyokong saye nih...ingatkan tadi kene pangkah..huhuhu

Anonymous February 14, 2009 at 1:57 AM  

myluckyland:tulis la saed, tunjukkan kebenaran kepada umum!!!heh smangat la plak....promosi???hohoho...biase la..bisness kecil kecilan...

Eireen Camelia February 14, 2009 at 9:38 AM  

kahkah aku ske part p/s kt bwh tu. tulus dan ikhlas, lagi bersahaja ja. wakakka

Anonymous February 14, 2009 at 8:11 PM  

aku memang iklas bab bab nih.....knape???ade calon ntuk ntuk aku ke???

A j u E February 16, 2009 at 6:28 AM  

saya pon tidak layan benda2 rubbish sebegini

Anonymous February 16, 2009 at 7:39 AM  

bagus....lebih baik layan mende lain yang lebih berpekdah cam main game ke...(pekdah ke???)