anak babi dan anak kerbau

Thursday, October 23, 2008


Diceritakan di dalam sebuah hutan, tinggal la berbagai-bagai jenis
binatang.. Ada pun dalam banyak-banyak binatang nie terdapat dua sahabat karib iaitu seekor anak babi dan seekor anak kerbau..

Pada suatu petang, sedang mereka melepak-lepak di sebuah taman hutan...

Babi : Isk, boring la plak kan kerbau..
Kerbau : A'ah, boring betul.. Kau pikir ape yang patut kite buat agar
hilang boring kiter nie..
Babi : Ha, aku ade satu cadangan. Ape kate kite melukis. Kau lukis muka aku dan aku lukis muka kau.
Kerbau : Hm, ok gak. First kau lukis muka aku dulu pastu aku plak lukis muka kau.
Babi : Ok. Kau dok diam2..

5 minit kemudian......

Babi : Hah, dah siap, nah..
Kerbau : Wa lawa nya kau lukis.. Ok sekarang aku plak lukis muka kau..

Maka anak kerbau pun mula melukis muka anak babi..
5 minit kemudian...

Kerbau : Nah dah siap muka kau yang lawa ni..
Babi : (Muke tetiba jadi merah) (lalu marah kat anak kerbau) Ape yang kau! lukis nie kerbau???
Kerbau : La betul la ape yang aku lukis tu. (Kerbau tak puas hati)
Babi : Nie bukan muke aku... Nie muke BABI..

P/s: kite mesti sedar diri kite nie..jgn asyik duk lupa akan diri kita
nie...


1 comments:

tin kosong October 23, 2008 at 5:01 PM  

wahaha..tak sedaq diri btoi babi tuh..selama ni dia igt pa la dia...marah lak kerbau lukis muka sebenar dia..